SAVE BITTO
appeal to the media aware of ...
the value of some agro-food products of excellence that are likely to be approved
E 'launched an online petition in favor of the wineries of the Bitto (see below) because ...... the risk of being outlawed by the logic of bureaucracy and the amount crushing quality.
NOW THE AFFAIR OF THE WAR TO BE BITTO a showdown unless ... THE REGION LOMBARDY IS a start.
THEM IN MEETING THE PRODUCERS 'ASSOCIATION PRODUCERS Valli del Bitto - DO NOT USE FEED, ENZYMES Lyophilized. PRODUCED IN THE BITTO mountain pastures where E 'NATO 500 years ago. AS ONCE. I am 16 and little, and 80 others, several "big".
WORK NOW AND ADD THE MILK OF GOAT MILK OF OROBICA Valgerola (endangered), as is traditional
Bitto DOP PROTECTED BY LAW (BUT WHAT ABOUT THE LAW AND PROTECTION, AT THIS POINT, against whom?), However, YOU CAN DO ALL IN THE PROVINCE OF SONDRIO WHERE EVEN BEFORE THE DOP, Nobody dreams DO SO.
Bitto DOP YOU CAN DO WITHOUT A DROP OF GOAT MILK, POWDER USING ENZYMES for "Pilot" LE FERMENTAZIONI, ALIMENTANDO LE VACCHE ANCHE IN ALPEGGIO CON MAIS, ALTRI CEREALI, MELASSO E SOIA OGM (non avete letto male e non è una balla ma è contenuto nelle moodifiche del disciplinare).
SE NON VI PARE GIUSTO POTETE FARE QUALCOSA
La petizione è rivolta alla Regione Lombardia. E' una azione piccola ma significativa. Vi invito a firmarla, a farla firmare, a inserire un link nei vostri siti a scrivere qualcosa, a rompere le scatole a chi ha accesso ai media, a tutti quelli che chiacchierano in modo assordante di tipicità lasciando che in nome della "tutela" si distruggano i giacimenti di valori enogastronomici di una Lombardia troppo tronfia della quantità e poco attenta alla qualità agrolaimentare.
Prof. Michele Corti - Ruralista - Docente sistemi zootecnici e pastorali montani Università degli Studi di Milano
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Il link al la petizione on line è nella home page di ruralpini dove si trovano diversi approfondimenti sul tema
http://www.ruralpini.it/index.html
0 comments:
Post a Comment